Καλώς ήλθατε στο blog μου.

Χαιρετώ τον αγαπητό/ή επισκέπτη/τρια του blog "Το μονοπάτι της Αγάπης, της Ομορφιάς και της Δράσης".
Στο blog αυτό θα βρείτε νέα, φιλοσοφικά κείμενα, ποιήματα, διηγήματα, τέχνες, επιστήμες, σύγχρονες εξελίξεις και οτιδήποτε γενικά που μπορεί να σας ενδιαφέρει.
Μην διστάσετε να κάνετε κάποιες παρατήρησεις για την βελτίωση του blog. Oι συμβουλές σας είναι πάντα δεκτές. Επίσης αν κάποιο κείμενο φαίνεται να μη το κατανοείτε πλήρως ρωτήστε τον γράφοντα τι ενωεί και είναι σίγουρο πως θα σας απαντήσει.

Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Ο ΘΕΟΣ ΠΑΝ


O ΘΕΟΣ ΠΑΝΑΣ


Ο Θεός Πάνας είναι ένα πύρινο μυητικό σύμβολο με παμέγιστη σημασία και περιεχόμενο. Είναι πολύ ουσιώδες να τι σημαίνει ο Πάνας, τι είναι ο Πάνας και όχι να αναλωνόμαστε μόνο στην επανάληψη του εξωτερικού μύθου παπαγαλίζοντας την. Είναι επιτακτική ανάγκη, επιτέλους,  να βρούμε και να «ζήσουμε» τα στοιχεία που μας παρέδωσε η αρχαιότητα για να κάνουμε το δικό μας κβαντικό άλμα στις περιοχές της νόησης, στις διαστημικές ιδεο – πλασίες μας.
Και εδώ, με αυτή την ανάρτηση, θα επιχειρήσουμε να ανοίξουμε την πόρτα του μυστηρίου του συμβόλου του Θεού Πάνα.
Ξεκινάμε λοιπόν με το αναπόφευκτο ερώτημα:

Τί είναι ο Πάνας;;;;

O Πάνας, είναι ο Γιός του Διαστήματος και της Ύψιστης Έκφανσης της Ομορφιάς του, αφού ο μύθος λέει πως γεννήθηκε από τον Δία και την Καλλίστη(κατ’ άλλους του Ούρανου και της Γης)
Ο Δίας(το Αιθερικό Διάστημα)είναι έτσι αυτό που δίνει την «Κάλλιστη» μορφή του. Ο μύθος ουσιαστικά μιλάει για την μορφοποίηση ή εξωτερίκευση του «Ενός», την αφύπνιση του Βράχμα από την Πραλάγια και την δημιουργία της «Φύσης του Κόσμου». Μη ξεχνάμε άλλωστε πως ο «Παν» ήταν Θεός της Φύσης.
Επίσης έχει κέρατα για να συμβολίσει πως η Φύση είναι σοφή, μιας και τα κέρατα στην αρχαιότητα δεν σήμαιναν κάτι διαβολικό αλλά μεγάλη σοφία. Το ίδιο ίσχυε και για τους όφεις αλλά αυτό θα το αναλύσουμε άλλη φορά.
Επίσης ο Πάνας εικάζεται πως ήταν γέννημα του Ουρανού και της Γης. Αυτός ο μύθος δεν αντικρούει την προηγούμενη ερμηνεία αλλά την συμπληρώνει γιατί ο Ουρανός συμβόλιζε το Πνεύμα και η Γη την Ύλη. Έτσι η Γης και Ύλης είναι η ορατή Φύση, ορατή και αόρατη, μιας και Ύλη – Γη είναι πάντα ορατή ενώ το Πνεύμα – Ουρανός πάντα αόρατο. Ο Παν αντιστοιχεί άριστα με αυτό τον τρόπο στο Χριστιανικό «ορατών τε πάντων και αοράτων» καθώς και στο «Πανταχού Πάρων», γιατί ο Παν είναι το ΌΛΟΝ, το ΠΑΝ, όπως λέει και το όνομά του. Είναι ένας πραγματικός Θεός, όχι μια ειδωλολατρική θεότητα όπως νόμισαν όσοι δεν τον κατανόησαν.
Ο Παν, κατά του μύθο, κατοικούσε στην Αρκαδία. Αλλά η Αρκαδία είναι ο αναγραμματισμός των λέξεων «Κάρα Δία», η κεφαλή του Δια, του Αιθερικού Διαστήματος. Αυτό το σύμβολο σημαίνει πως ο Παν αν και βρίσκεται Παντού ωστόσο ο Ύψιστος τόπος που Αγαπά είναι η Κεφαλή του Αιθερικού Διαστήματος, ή αλλιώς, το Πρώτο Παγκόσμιο Αιθερικό, το οποίο βρίσκεται στο πρώτο πεδίο(από τα επτά) που οι άνθρωποι το ονομάζουμε «Θείον».
Άλλωστε με αυτή την εκδοχή συμφωνεί και ένας άλλος μύθος που αναφέρει πως ήταν γιός του Αιθέρα, και ουσιαστικά εννοούσε πως ήταν ο Κύριος του Πρώτου Αιθερικού Πεδίου.
Οι ακαδημαϊκοί και οι αδαείς δυστυχώς δεν βλέπουν τους συμβολισμούς. Απλά επαναλαμβάνουν ότι έχουν ακούσει ή διαβάσει χωρίς να δίνουν πολύ σημασία στις εικονοπλασίες ενώ τις περισσότερες φορές νομίζουν πως ολ’ αυτά ήταν ιστορίες δίχως νόημα.
Μέγα σφάλμα!!! Και όπως φυσικά δείξαμε με τον παραπάνω αποσυμβολισμό(μια από τις 7 εσωτερικές ερμηνείες)δεν ισχύει πως οι μύθοι είναι δίχως νόημα.
Πρέπει εδώ να μιλήσουμε και για την πολύ σημαντική ερμηνεία του Μαξ Μύλλερ πάνω στο θέμα αυτό ο οποίος είπε πως το όνομα «ΠΑΝ» προέρχεται από την σανσκριτική, από την λέξη «Παβάνα» που σημαίνει «άνεμος», και «άνεμος» σημαίνει «τα άνω νέμω», δηλαδή «παρατάσσω τα ανώτερα». Έτσι ο Παν είναι κατά μια έννοια ο Θεός που βάζει σε τάξη το Πρώτο Αιθερικό Πεδίο.  
Επίσης  ο Παν, κατά την εξωτερική εξιστόρηση του μύθου, λέγεται πως έπαιζε αυλό. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Ο αυλός, σα λέξη, σημαίνει το γνωστό σε όλους μουσικό όργανο. Αλλά ο μυθοπλάστης εκείνης της εποχής πρόσεξε να συγκαλύψει μια πολύ μεγάλη γνώση. Ο Παν δεν έπαιζε αυλό αλλά «άυλο» , αφού ο αιθέρας είναι κάτι «αύλο», ή άμορφο. Κατά μια άλλη ερμηνεία(εξίσου σωστή)μπορεί να πει κανείς πως ο Παν είναι ο Κύριος της Άυλης Αυλής του Διαστήματος ή της Άυλης Ύλης,  ή αν το προχωρήσουμε ακόμη πιο πολύ της Πρωταρχικής Ύλης, αφού το «Α» στα αρχαία σήμαινε «πρώτος».
Αλλά και ως αυλός, σημαίνει πως ο Παν είναι ο Κύριος του Ήχου, ο Θεός των Δονήσεων, ο Εκφραστής των Δημιουργικών Εκδηλώσεων της Φύσης.
Κατ’ άλλον πάλι μύθο, λέγεται πως ήταν γιός του Ερμή και της Δρυόπης, που σημαίνει πως το Παν είναι ο Φύλακας των Ερμητικών Μυστικών και Απόρρητων Γνώσεων, ο Άρχων της Αιθερικής Πληροφορίας ενώ το όνομα της μητέρας του «Δρυόπη», σημαίνει αυτή που έχει «όψη  δρυός», και η δρυς στην αρχαία Ελλάδα ήταν ιερή. Έτσι ουσιαστικά ο μύθος μιλάει και εδώ πως ο ΠΑΝ ήταν Ιερός.
Η φιλήδονη δε συμπεριφορά του(για την οποία τον κατηγορούν τον Πάνα όσοι δεν ξέρουν να δουν «πίσω από το μύθο»)σημαίνει την αγάπη για έκφραση, την ζωοποιό ουσία(σπέρμα) με το οποίο θέλει να δώσει σε κάθε πλάσμα στο σύμπαν. Αυτό που οι ινδοί δηλαδή αποκαλούν «Πράνα».
Θα ήταν φυσικά ατόπημα να μην αναλύσει και κάτι άλλο στο λήμμα «ΠΑΝ».
Το «ΠΑΝ» λοιπόν, έχει τρία γράμματα που αντιστοιχούν το καθένα στα γράμματα της ιερής λέξης AUM, της λέξης που ειπώθηκε όταν ο Δημιουργός ξεκίνησε το χτίσιμο του Σύμπαντος. Σε αυτό μπορούμε να συμπληρώσουμε πως τα ίδια γράμματα της λέξης «ΠΑΝ» μπορεί να πει κανείς που αντιστοιχούν και με την Τριμούρτι, ή κατά την Χριστιανική Θεολογία, με τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος.



ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΌ:
Οι συμβολισμοί που μπορούν να βρεθούν είναι πάρα πολλοί αλλά αυτοί προς το παρών φτάνουν αφού είναι οι πιο ουσιαστικοί. Κάτι περισσότερο απλά θα κούραζε.
Αφήνω λοιπόν αυτές τις σκέψεις εδώ και ας κρίνει ο καθένας κατά πόσο ευσταθούν.



Στην εικόνα, Ο Πάνας και η Δάφνη 



                           
          

1 σχόλιο: